Kako do idealnog softvera za online rezervaciju?

Flight IBESigurno se pitate zašto da čitate ovaj članak kada možete da pronađete mnoštvo informacija o uspešnoj prodaji turističkih usluga i softvera koji je podržavaju? Ali, moramo vam reći da odabir softvera za rezervaciju nije tako jednostavan proces kao što mislite. Cilj nam je da vam damo nekoliko smernica kako biste lakše mogli da dođete do idealnog sistema za rezervaciju vaših usluga.

Postoji veliki broj softvera na tržištu, i kao sa većinom proizvoda uvek želimo ili da imamo savršen kvalitet ili neverovatno povoljnu cenu. Niko ne želi da kupi proizvod koji ne ispunjava očekivane standarde.

Koji su elementi koje treba uzeti u obzir prilikom odabira softvera za rezervaciju i koji su najvažniji na spisku prioriteta? Mi smo sastavili listu pitanja koje treba da postavite pre nego što odaberete vaš novi booking engine.

Prvo morate da razumete osnove prodaje na internetu. Ono što svaki prodavac razume jeste da je najteži trenutak prodaje sam kraj. To je trenutak kada morate da preusmerite kupca od zainteresovanosti za vaš proizvod do njegove kupovine. Mnogi sajtovi umeju da privuku pažnju potrošača, ali je posao booking mašine da ga natera da zaista kupi proizvod.
Ukoliko zaista želite da prodate proizvod, morate razumeti da ništa ne sme biti konfuzno i nejasno. Verovatno mislite da već imate sistem koji funkcioniše ili da, ako potencijalni potrošači žele da rezervišu na vašem sajtu da će to učiniti bez obzira na softver koji koristite. I donekle ste u pravu, ali treba uzeti u obzir činjenicu da vaša konkurencija svoj proces rezervacije analizira i prati do poslednjeg piksela.

Ako zainteresovani korisnik želi da rezerviše vaš proizvod, vrlo verovatno mu je otvoren još jedan prozor sa istim tim proizvodom na njegovoj omiljenoj distributivnoj platformi. Na prvi problem koji se pojavi korisnik će zatvoriti vaš prozor i završiće rezervaciju na distributivnoj platformi. A cena rezervacije, kao što znamo je veća kod distributera čija je provizija 20%.
Dakle, možemo da se složimo oko dve stavke:

  1. nije svaki booking engine dobar za prodaju vaših proizvoda
  2. cena nije uvek najbitnija u odlučivanju

Imajući to u vidu, hajde da razmotrimo kako je najbolje odabrati booking engine. Sledeće stavke treba uzeti u obzir i to po datom redosledu.
Flight IBE

NAVIGACIJA: Možete li jednostavno pronaći proizvod, cenu i „next“ dugme?
Zapitajte se da li će neko ko nikada nije rezervisao hotelsku sobu, avio kartu ili drugu turističku uslugu biti u stanju da to učini bez problema?

PREZENTACIJA: Da li su fotografije i cene postavljene uredno i jasno vidljivo?
Da li postoji više fotografija za svaki proizvod bez potrebe da se otvori novi prozor? Da li se na odgovarajući način koristi “negativni prostor” kako bi se usredsredila pažnja korisnika na tačke koje pomažu prodaji ili je ekran zatrpan viškom informacija?

BROJ KLIKOVA: Koliko ima klikova do rezervacije?
Izračunajte koliko stranica korisnik mora da pređe pre nego što rezerviše proizvod. Zapravo pokušajte da rezervišete i vidite koliko puta ste morali da dignete ruke sa tastature da kliknete “next” ili skrolujete nadole.

CENE: Da li su cena i ušteda jasno prikazane?
Da li vidite uštedu koju ćete napraviti za odabrane datume? Da li zaista pokazujete korisniku da je napravio pravi izbor i da on dobija najbolju ponudu? Kolika je vaša uloga u kontroli cena u sistemu koji sada imate?

PODEŠAVANJE: Da li možete da pristupite funkcijama booking engine-a kako biste ga prilagodili vašem dizajnu? (Ovde treba doddati i uklpanje u poslovni proces)
Ako niste web dizajner, zamolite vašeg dizajnera da proceni koliko je moguće kontrolisati elemente dizajna i izgleda booking mašine. Želite nešto što je u skladu sa vašim sajtom jer ukoliko se booking mašina previše vizuelno razlikuje, oteraćete potencijalne kupce pre nego što rezervišu vaš proizvod.

DODATNA PRODAJA: Da li vam sajt pomaže da prodate i druge proizvode?
Da li su dodatni proizvodi na dnu liste gde ih nikada nećete naći ili se oni pojavljuju odmah u pravom trenutku prodaje, ali tako da ne skreću pažnju sa suštinskog proizvoda?
Informacije u ovom članku su bazirane na godinama iskustva sa booking engine-ima. Mi uvek proučavamo mogućnost prodaje vaših proizvoda pre nego što implementiramo booking engine na vaš sajt.